گزارش تخصصی در مورد برطرف کردن ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی

گزارش تخصصی در مورد برطرف کردن ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی
گزارش تخصصی, گزارش تخصصی برای دانش آموزان

رفتن به سایت اصلی

گزارش تخصصی در مورد برطرف کردن ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی
فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات 32 صفحه
بخشی از متن گزارش :
فهرست مطالب
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………… 5
مقدمه (بیان کلی موضوع و گزارش)……………………………………………………….. 6
اهداف گزارش :………………………………………………………………………………………………………….. 7
هدف اصلی :………………………………………………………………………………………………………………. 7
اهداف فرعی :…………………………………………………………………………………………………………….. 7
ارزیابی از وضع موجود……………………………………………………………………………………………….. 7
گردآوری اطلاعات راجع به موضوع گزارش :…………………………………………………………………. 8
الف) مشاهده:………………………………………………………………………………………………………………. 8
اولین گام جهت پیدا کردن دﻻیل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود ………………………… 8
ب) مصاحبه:………………………………………………………………………………………………………………. 9
ج) پرسشنامه:……………………………………………………………………………………………………………… 9
موانع یادگیری مفاهیم ریاضی………………………………………………………………. 11
مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی………………………………………………………………………….. 11
الف) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتابهای درسی ابتدایی میباشد.. 11
1ـ محدودیت زمان: ……………………………………………………………………. ……………………….11
2ـ محدودکردن معلم در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب ……………………. ………………………..12
3ـ عدم هماهنگی در ارائه مطالب محتوای درس: ……………………………. ………………………12..
4ـ محتوای کتب درسی ……………………………………………………………… ………………………..13
ب) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به خود دانش آموز……………………………………………. 13
ج) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به روشهای آموزش: …………. ……………………….15.
د) علل ضعف آموزش ریاضی که مربوط به معلمان است: ……………….. ………………………..17
هـ) چند عامل دیگر از عوامل ضعف آموزش ریاضی ……………………… ………………………..19
1ـ نقش فضا و مکان:…………………………………………………………………………………………………. 19
2ـ نقش خانواده:………………………………………………………………………………………………………. ..19
3ـ کلاسهای خصوصی: ……………………………………………………………… ………………………..20
4ـ در اختیارنبودن یافته های علمی ریاضی:……………………………………………………………………. 20
5ـ کمبود تکنولوژی: ………………………………………………………………….. ……………………….20.
6ـ عدم توجه به طرحواره در تدریس و طراحی یک مفهوم ……………….. ………………………..20
تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………….. ………………………..21
ارائه راه حل …………………………………………………………………………….. ………………………..22
.1 پرورشد دقت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری ……………………….. ………………………..22
.3 ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی……………………………………………………….. 22
-3 ایجاد انگیزه در دانش آموزان ………………………………………………….. ………………………..23
– 4 مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه ……………………… ………………………..24
-6 برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر ……………………… ………………………..24
– 7 روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس ……………………….. ………………………..24
انتخاب راه حل ها ……………………………………………………………………… ………………………..25
چگونگی اجرای راه های جدید : …………………………………………………… ………………………..26
ارزیابی بعد از اجرای راه حل ……………………………………………………… ………………………..26
– 1 نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای 26…………………………………………………..
– 2 نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هندسه تحلیلی…………………………………………. 27
– 3 حاﻻت دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل ………………….. ……………………….27
ارزشیابی واعتباربخشی ……………………………………………………………… ………………………28..
نقاط ضعف : ……………………………………………………………………………. ……………………….29.
نقاط قوت : ………………………………………………………………………………. ………………………..29
نتیجه گیری ……………………………………………………………………………… ………………………..29
فهرست منابع و مآخذ …………………………………………………………………. 30
چکیده
تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع دبیرستان نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی دروس ریاضیات (جبر و هندسه تحلیلی ) دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث این دروس نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس من در دبیرستان ……………………. که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این مدرسه نیزدر یادگیری مفاهیم جبر و هندسه تحلیلی مشکل داشتند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای چند سال سابقه مدیریت و تدریس درپایه های مختلف آموزشگاه های دیگربوده است . دیگر دانش آموزان سال های گذشته نیز همین مشکل یادگیری را داشتند . به همین جهت تصمیم گرفتم دلایل بوجود آمدن این مشکل را پیدا کرده و برای آن راه حل هایی در نظر بگیرم . با شواهدی که بنده بدست آوردم به این نتیجه رسیدم ، که مشکل یادگیری این دانش آموزان مربوط به ضعف پایه ای درس ریاضی در سال های قبل بود و بنده با راه حل هایی که در نظر گرفتم مشکلات دانش آموزان را حل کردم .
مقدمه (بیان کلی موضوع و گزارش )
ریاضیات باعث توسعه تفکر منطقی می شود و از جاذبه زیبایی شناسانه نیز برخوردار است.
درس ریاضی ، یکی از ارکان مهم تدریس و یکی از پایه های بنیادین در سطوح مختلف تحصیلی می باشد که مقدمه ورود به سالهای بعدی برای نیل به اهداف مهم جامعه می باشد که هر زمان بـاید مورد اهمیت خاصی از سوی معلمین و دست اندرکاران آموزش و پرورش در تمامی پایه ها و مراکز قرار گیرد که با شاخص قرار دادن این درس ، انتظار می رود جوامع در سالهای آتی نه تنها در این درس به مشکلی برخورد نکرده باشند بلکه بتوانند از عهده انجام مسئولیتهای محوله در رابطه با این درس برآیند .
ریاضی، یکی از درس های علوم پایه است و از اهمیت بالایی برخوردار است، اما عواملی مانند ناکارآمدی و سنتی بودن شیوه تدریس، خشک بودن فضای کلاس درس، حجم بالای کتاب، بالا بودن جمعیت دانش آموزی در یک کلاس موجب شده است برخی دانش آموزان در طول دوران تحصیل خود با دشواری این درس را فرا بگیرند. طبق گفته کارشناسان آموزشی تعداد کمی از دانش آموزان به این درس علاقه دارند در حالی که اگر آن ها با شیوه های نوین، آموزش داده شوند نه تنها حلاوت این درس را حس می کنند بلکه با استفاده از آن می توانند از تفکر منطقی و خلاق برخوردار شوند.

  • کاهش سطح هوشیاری

    دانلود کاهش سطح هوشیاریسطحکاهشکاهش سطح هوشیاریهوشیاری رفتن به سایت اصلی کاهش سطح هوشیاری لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد اسلاید : 16 اسلاید  قسمتی از متن powerpoint…

  • تحقیق در مورد اصول و شيوه‌هاي حكومت اسلامي در آينه

    تحقیق در مورد اصول و شيوه‌هاي حكومت اسلامي در آينه (آينه), اسلامي, اصول, اصول و شيوه‌هاي حكومت اسلامي در آينه, تحقیق, تحقیق در مورد اصول و شيوه‌هاي حكومت اسلامي در آينه, حكومت, دانلود تحقیق در مورد اصول و شيوه‌هاي حكومت…

  • فرصت سازی رسانه ای

    ایدانلود فرصت سازی رسانه ایرسانهسازیفرصتفرصت سازی رسانه ای رفتن به سایت اصلی فرصت سازی رسانه ای لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد اسلاید : 36 اسلاید  قسمتی…

  • تحقیق در مورد خراسان رضوي 16 ص

    تحقیق در مورد خراسان رضوي 16 ص 16, تحقیق, تحقیق در مورد خراسان رضوي 16 ص, خراسان, خراسان رضوي 16 ص, دانلود تحقیق در مورد خراسان رضوي 16 ص, رضوي, ص, مورد رفتن به سایت اصلی تحقیق در مورد خراسان…

  • تحقیق در مورد شرکتهاي تضامني 17 ص

    تحقیق در مورد شرکتهاي تضامني 17 ص 17, تحقیق, تحقیق در مورد شرکتهاي تضامني 17 ص, تضامني, دانلود تحقیق در مورد شرکتهاي تضامني 17 ص, شرکتهاي, شرکتهاي تضامني 17 ص, ص, مورد رفتن به سایت اصلی تحقیق در مورد شرکتهاي…

  • مديريت بر مبناي صلاحيت

    بردانلود مديريت بر مبناي صلاحيتصلاحيتمبنايمديريتمديريت بر مبناي صلاحيت رفتن به سایت اصلی مديريت بر مبناي صلاحيت لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : پاورپوینتنوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد اسلاید : 27 اسلاید  قسمتی…

  • پاورپوینت در مورد مادسیج یعنی دهکده علم و دانش ایران

    پاورپوینت در مورد مادسیج یعنی دهکده علم و دانش ایران ایران, پاورپوینت, پاورپوینت در مورد مادسیج یعنی دهکده علم و دانش ایران, دانش, دانلود پاورپوینت در مورد مادسیج یعنی دهکده علم و دانش ایران, دهکده, علم, مادسیج, مادسیج یعنی دهکده…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی تحقیق, دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری, زناشویی, سازگاری, مبانی, مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی, نظری, وپیشینه رفتن به سایت اصلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق سازگاری زناشویی لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته…

  • تحقیق در مورد شيمي

    تحقیق در مورد شيمي تحقیق, تحقیق در مورد شيمي, دانلود تحقیق در مورد شيمي, شيمي, مورد رفتن به سایت اصلی تحقیق در مورد شيمي لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و…

  • پاورپوینت در مورد عربی دوم دبیرستان درس سوم (تحقیق دانش آموزی)

    پاورپوینت در مورد عربی دوم دبیرستان درس سوم (تحقیق دانش آموزی) آموزی, پاورپوینت, پاورپوینت در مورد عربی دوم دبیرستان درس ششم (تحقیق دانش آموزی), تحقیق, دانش, دانلود پاورپوینت در مورد عربی دوم دبیرستان درس ششم (تحقیق دانش آموزی), دبیرستان, درس,…